• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 24 فروردین 1400
کد مطلب : 128099
+
-

کیوسک/ روزنامه یو‌اس‌ای تودی [آمریکا]/ بی‌رغبتی به واکسن در روستاهای آمریکا


روزنامه یو‌اس‌ای تودی نوشته که آمریکایی‌های ساکن مناطق روستایی و شهرهای کوچک، از واکسیناسیون کرونا استقبال چندانی نکرده‌اند. به نوشته این روزنامه، صف‌های واکسیناسیون فقط در روزهای اول تشکیل شده و اکنون افراد کمی برای تزریق واکسن به بیمارستان‌ها و مراکز واکسیناسیون مراجعه می‌کنند. دولت آمریکا قرار است تمام افراد بالای 16سال را واکسینه کند. تاکنون 174میلیون دوز واکسن تزریق شده تا 25درصد جمعیت بالای16سال این کشور واکسینه شده باشند.

روزنامه لس‌آنجلس‌‌تایمز [آمریکا]
بازگشت زغال‌سنگ به مکزیک


دولت مکزیک پس از چند سال سرمایه‌گذاری روی انرژی‌های پاک، بار دیگر به استفاده از زغال‌سنگ برای تولید برق رو آورده است. به نوشته لس‌آنجلس‌ تایمز، رئیس‌جمهور جدید مکزیک از 2سال قبل سرمایه‌گذاری در صنایع نفت را افزایش داده و استفاده از زغال‌سنگ در نیروگاه‌ها را مجاز اعلام کرده است. 

روزنامه گاردین [انگلیس]
تبعیض کاری علیه سیاهپوستان 


گاردین در گزارشی نوشته که سیاهپوستان در انگلیس، همچنان در محیط کار قربانی تبعیض نژادی هستند؛ واقعیتی که کمتر به آن پرداخته می‌شود. به نوشته این روزنامه، در پی بحران کرونا که به بیکاری شمار زیادی از کارگران در صنایع انگلیس منجر شده، رنگین‌پوستان امید کمتری به بازگشت به‌کار دارند. گاردین به نتایج یک پژوهش اشاره کرده که نشان می‌دهد احتمال بیکاری و بیکار ماندن در میان سیاهپوستان 3برابر بیشتر از سفیدپوستان است.

روزنامه اطلاعات روز [افغانستان]
آماده شدن طرح صلح افغانستان


روزنامه اطلاعات روز از نهایی شدن پیش‌نویس طرح صلح دولت افغانستان برای ارائه در نشست استانبول خبر داده است. به نوشته این روزنامه، این پیش‌نویس قرار است طی روزهای آینده در شورای صلح افغانستان به تصویب برسد و جنبه رسمی پیدا کند. قرار است نمایندگان دولت مرکزی کابل و هیأت مذاکره‌کننده طالبان، روز جمعه در استانبول دیدار کنند. آمریکا و سازمان ملل این نشست را ترتیب داده‌اند.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید